Situationen omkring bæltekøretøjer er uafklaret

Vi ved endnu ikke om dybfrostærterne bliver høstet i 2017, hverken de traditionelle eller de økologiske.

 

Transportministeren har netop meddelt at der hverken gives dispensation eller en forlænget forsøgsordning

LÆS Brev til Primær Færdsel (tidl. Færdselsgruppen) af 20 Maj 2017

LÆS Vejdirektoratets evaluering af forsøgsordning for bæltekøretøjer 2016       

LÆS Notat om bemærkninger til evaluering af forsøgsordning for bæltekøretøjer efter spørgsmål fra Kristian Pihl Lorentzen fra Maj 2017

LÆS Det nye svar til Transportministeren fra Primær Færdsel (tidl.Færdselsgruppen) fra 23 maj 2017

LÆS Brev fra ARDO fra 23 Maj 2017

 

ARDO A/S skriver blandt andet :

Bureaukratisk fælde kan koste Ardo A/S’s eksistens i Danmark og tab af 105 arbejdspladser på Falster

Det er med stor bekymring, at Ardo A/S via Primær Færdsel (tidl. Færdselsgruppen) har modtaget information om, at Vejdirektoratet er fremkommet med en lukket rapport, der konkluderer, at kørsel med de 4 ærtehøstere monteret med bælter der høster ærter for Ardo A/S, ikke er tilladt, og at Transportminister Ole Birk Olesen i brev af 20. maj 2017 (j.nr. 2016-5065) vælger at træffe en afgørelsen om forsøgsordning/dispensation for kørsel med bæltekøretøjer på basis af denne rapport, som end ikke giver mulighed for indsigelse.

Fakta om Ardo A/S 2015/2016 2016/2017
Omsætning 395 mio. 405 mio.
Samlet volumen 35,000 ton 37,000 ton
Heraf ærter (konventionelle+økologisk) 9,400 ton 10,000 ton
Ærter Ha. 2.200 Ha 2.275 Ha
Medarbejdere Ardo 105 105
Ardo: Ekstra medarbejdere i høst 14 på fabrik 14 på fabrik
DM Contr: Ekstra medarbejdere i høst 25 høst + 9 chauffører 25 høst + 9 chauffører

 

 

 

 

« Tilbage